you can't turn around and just say goodbye

hejsvejs! :*
igår kom jag hem från fjällen typ kl halv 8-8 kanske.
jag är lite lat så jag har fortf inte packat ur väskan, men det gör jag imorgon efter skolan. det betyder alltså att jag rider lite senare än vanligt. typ efter middan.
jag har tänkt göra iordning en bana/ övning som innehåller både skänkelvikning och kavaletti, kanske också något lite upphöjt till 40 cm.
idag hade vi ju ridlektion som vanligt och det var därifrån jag fick inspirationen till övningen som jag ska göra imorn.
den gick ut på nogrannhet med vägar och att hästen ska vara lydig. det är ju bra om hästen får röra på sej på så många olika sätt som möjligt så därför hade jag tänkt arbeta ganska ofta med övningar som innehåller både markarbete och dressyr framöver.
vi red barbacka nere på stora ridbanan på lektionen idag, så det var lite kul att få göra något annat än det vanliga.
det har kommit två nya hästar till ridskolan och det kommer bli kul att få testa att rtida dom framöver.
båda var järrefina! en av dom var en d-ponny elr liten storhäst. kollade inte så noga så jag vet inte riktigt, och en var en häst med mankhöjd 165-170 cm. vet inte riktigt där heller.

jag har inget mer att skriva nu så jag bloggar mer imorn :) hejdå!

lite gamla bilder på mej och min fd sköthäst, nektar :)









Kommentarer

Kommentera här! <3:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Om du har en Blogg skriv ner adressen här då ! :):

KOMMENTERA!!:

Trackback