min åsikt - bett

min åsikkt har alltid varit att det mildaste är det bästa, och att utrustningen ska kännas behaglig för hästen!
därför förstår jag mej inte alls på bett som hissbett, pessoa elr liknande.
varför skulle man vilja rida med något så skarpt att om man bara vill kunna göra stora sår i hästens mun?!
folk kanske tror att det hjälper, men när man tänker efter så tvingar man hästen att gå i form osv, gjenom att göra hästen rädd för att göra illa sig!
det som jag strävar efter är att få hästen att lyssna och gå i form av egen vilja, för att man har ridit den rätt.
det är det som skapar band mellan häst och ryttare. hästen ska kunna lita på att man vill hjälpa den.
för mej är framgång lycka, och jag skulle iaf inte vara glad om jag kommit långt på att ha tvingat en häst med hjälp av skarpa bett elr för hårt spända hjälptyglar att göra det man vill
eller
vad tycker  ni om det här?

Kommentarer
Postat av: sara nordström

fin blogg ! :)

2012-06-15 @ 15:47:02
URL: http://ssaranordstrom.webblogg.se/
Postat av: Friiidiss

Sååå sant..

2012-06-15 @ 23:17:04
URL: http://frifal.blogg.se/

Kommentera här! <3:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Om du har en Blogg skriv ner adressen här då ! :):

KOMMENTERA!!:

Trackback