jag ljög haha...

jag bakade inte igår! men jag o pappa gjorde några quesadillas :)
de är en förrätt som kommer från mexoco. det är jättegott om man är lite hungrig på kvällen elr när som helst på dagen egentligen! och väldigt enkla att göra. det tar väl kanske 5 min elr nåt..
jaja, här är rceptet om ni skulle vilja pröva :

Quesadillas

 

6 bitar ( man kan äta många för det blir små bitar)

 

2 tortillabröd

3-4 skivor serano elr parma skinka

ca 1 dl riven ost ( padano elr parmesan rekomenderas)

1 näve ruccola sallad

 

Sprid ut hälften av osten på ett av tortillabrödet. Lägg hälften av ruccola salladen på osten. Lägg skinkan så att den täcker allt. Lägg resten av salladen som ett nästa lager och sedan resten av osten. Lägg sedan det andra brödet på allt.

Stek din quesadilla lätt på båda sidor. Var noga med att inte ha hög värme för då kolar du brödet! Ha på låg/medelhög värme och stek tolls brödet blivit krispigt och osten smält ordentligt.


Kommentarer

Kommentera här! <3:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Om du har en Blogg skriv ner adressen här då ! :):

KOMMENTERA!!:

Trackback