"uteritt"

jag hade tänkt rida ut och jogga lite idag och jag kan ju säga redan nu att det gick väl sådär...
jag hade kommit drygt 100 meter när hon stannade och blev hur rädd som helst för några som gick i skogen, hon backade när jag drev och det spelade ingen roll hur mycket jag försökte styra, hon vägrade bara gå framåt.
så efter ett bra tag med misslyckade försök att få henne gå framåt så bestämdejag mej för att rida tillbaks till stallet. jag tog av henne grejerna, gjorde en massa morotsbitar att stoppa i jackfickan, tog på henne grimma och grimskaft och gick tillbaks. hon tvekade flera gånger men till slut hade jag lyckats gå förbi dom ställen hon va rädd för flera gånger :) en lång kamp men till slut lyckades jag ju iaf :)
nu ska jag till ridskolan och träffa sanna och frida :D
 

Kommentarer

Kommentera här! <3:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Om du har en Blogg skriv ner adressen här då ! :):

KOMMENTERA!!:

Trackback